wtorek, 27 sierpnia 2013

Jak uszyłam firankę...

Od jakiegoś czasu bardzo mi się podobają krótkie firanki do kuchni.... Takie z koronką.


http://moje-sanktuarium.blogspot.com/

Niestety mają jedną wadę. Są bardzo drogie.... Ale od czego pomysłowość? W pobliskim sklepie z używaną odzieżą wypatrzyłam prześcieradło w stosownym kolorze. W dobrym stanie.... i wiedziałam, że realizacja zamiaru posiadania firanki jest tylko kwestią czasu...
Pozostawała jeszcze koronka, również bardzo droga. Jakie było moje zadowolenie, gdy dowiedziałam się, że koleżanka z pracy chętnie się ze mną podzieli swoimi ogromnymi zapasami koronki.

Pozostawało mi tylko znaleźć jeszcze czas.... gdy się w końcu udało, wzięłam się do pracy... Wykorzystałam całą długość prześcieradła. Odcięłam pas 30 cm. Następnie cienkie paseczki, z których uszyłam szelki.








Następnie zagięłam i zaprasowałam miejsce, w które wszyłam w równej odległości szelki.








Przy pomocy takiej oto aparatury uszyłam firankę. Nie było łatwo.




Przyfastrygowałam i przyszyłam koronkę.





I efekt końcowy:






 Proszę bardzo. Firanka za 5,50 zł !

Pozdrawiamy
- zadowolone Różne Rzeczy

5 komentarzy:

marieanne pisze...

Fajna! Ale czy nie za krótka?
Zazwyczaj takie firaneczki (zazdrostki) są chyba nieco dłuższe? :>

rozne.rzeczy pisze...

Nie moja droga, nie za krótka. Ze względu na to, że kuchnia niestety nie jest zbyt jasnym pomieszczeniem, chciałam żeby firanka nie była dłuższa niż 35 cm. Miała zasłonić niezbyt estetyczną górę okna. Żebyś wiedziała ile ja się nagłowiłam nad obmyślaniem wymiaru szelek materiału i koronki... ile założyć, na jaką głębokość wciskać szelki w kieszonki.... no i jeszcze 5 cm koronka.... No cóż... nie jestem krawcową... Ale jestem zadowolona z końcowego efektu...

...piernikowo...cynamonowo... pisze...

imponujące - firaneczka za 5,50 to mi się podoba :) gratuluje zdolności pozdrawiam :)

agea happiness pisze...

jestem za wszelakim recyklingiem - a tu jeszcze moja ulubiona koroneczka, i cena niezwykle kusząca:)

rozne.rzeczy pisze...

Prawda, że udany recykling? I ta cena....